Framme i Boston!




Yeey! Finally !

Och jag har min dator mindatormindator :D:D:D
HappyHappyHappy!!

Igår, sista dagen på skolan började som vanligt med frukost 7, sen lektion 8.15-10.15, communication workshop och efter det "building self-esteem in children, och lite mer. Måste iallafall säga att det var lärorika dagar, väldigt intensiva, roliga after all och väldigt bra lärare! Slutade 12.30 och då var det bara att springa till bussen som skulle gå in till Manhattan! Tog ca 2 timmar och var jätteroligt att se allt på vägen dit, husen här ser verkligen ut som alla typiska amerikanska hus man ser på tv ^^ Hade ju bara sett skolan tidigare så var roligt att se nåt annat.
Sen var vi då ialla fall äntligen inne i New york. Sen började då våran lilla guidade tur. Var verkligen jättejätteroligt! Man hann ju se en hel del från bussen, och sen besökte vi Times square, Madison square garden, Ground Zero, Rockafella center och vi tog färjan över till Staten Island och på vägen dit såg vi såklart Frihetsgudinnnan!
Bilder kommer senare, orkar inte rikigt fixa med allting sen men det kommer, det kommer : )
Klockan var ca 18.30 när vår free time började :D Hade då bara 2 timmar innan bussen skulle gå tillbaka men hann iaf med lite shopping, och jag lovar att dit måste jag tillbaka !

Köpte en del kläder på Forever 21 !! Victoria's secrets och h&m, haha!

Och självklart en I heart Ny t-shirt. Sen var det egentligen bara att skynda sej till bussen igen.
Tillbaka på skolan var det bara att lägga sej och sova.

Gick upp 6 idag, duschade och fixade, packade, sen hade vi -departure meeting, seen runt 9 gick bussen.
Jag är ju inte så långt ifrån så blev buss. Var 3 andra svenska tjejer med, två som skulle till New york och Johanna som ska bo i Cambridge, inte alls långt härfrån :)
Var framme runt 14.00 och då var hela familjen där, var så roligt att få träffa dom, och barnen var inte alls blyga, bara den minsta som gömde sej bakom mamma & pappa.^^
Och ja, sen kom vi hit till deras hus i Winchester!
Ett jättestort och fint hus och mitt rum är hur fint och stort som helst det med :) yeey
Har kanske inte skrivit det tidigare men då gör jag det nu, det är alltså tre barn, 2 killar på 8 och 5 (imorgon) och en tjej på 6 år !
Började med att packa upp lite, sen gick jag och min "värdmamma" (låter jättekonstigt men så det kallas vad jag vet) ut och gick lite här runtom, är ett jättefint område med bara stora hus.
Tillbaka fick jag äntligen en riktig dusch, var helt underbart efter dom senaste dagarna. Sen hade dom gjort jättegod grillad mat och jordgubbar med glass. :)
Sen har jag bara umgåtts lite med barnen, innan dom skulle sova.
Min klocka på datan är 03.14 vilket betyder 9.14 pm här.
Känns som det skulle vara mitt i natten, så trött är jag.
Men kanske inte så konstigt ..
Har även pratat med mamma & pappa i telefon ..<3
Ska väl se om skype funkar sen också, haha! som jag sa, skaffa skype!

Nu ska jag nog ta och försöka packa upp lite mer, just nu är allt helt rörigt på rummet, sen blir det soova!
Ska upp tidigt imorgon eftersom yngsta killen fyller år..

Keep writing to me, Är cityfesten hemma nu, har ni roligt?!


**

Linda i USA


Kommentarer
Postat av: Marie

Heeeej:D du verkar ju ha det huur bra som helst där i borta;) är grymt avis!! japp här är det ju cityfesten, men kan nog lätt säga att du inte missar nåt, byter direkt med dig om jag får chansen;) hade bäst!! pusspuss

2008-08-09 @ 11:05:15
Postat av: Hanna

Aaaw .. Miss you :( och city festen är inte rolig på en fläck .. :/ inget kul alls .. och tydligen så är jag stans största hora med .. bara så att du vet det liksom .. men Bekka var så snäll och berättade det för mig igår .. en sak är i varje fall bra :D W vann massa gosedjur till mig ^^ okej bara små .. men han försökte i varje fall vinna mig en stor ;D bara för att ´pappa fick komma och hämta mig för att jag grinade så hysteriskt .. så han kom och hämtade mig och sjutsade mig till W .. hm .. ska försöka skriva hela eller halva den förödande historien om igår i min nogg så kan du få läsa hehe .. nej fy fan .. ett år är inte så långt .. vad bra att dom är snäll mot dig föressten ;P och ja klart jag ska leta jobb som en galning ^^ <3<3

2008-08-09 @ 11:05:24
URL: http://nogg.se/haanii
Postat av: Hanna

Föressten skype .. de är alltid igång här på datan typ :P om jag eller W är här .. ^^ så det är ju bara att skypa med mig konstant hehe <33<3

2008-08-09 @ 11:07:35
URL: http://nogg.se/haanii
Postat av: Jannica

Oj, är du redan här i Boston?! SKOJ! :)

Hör av dig när du har tid över ifall du vill hitta på något! Skriver in mitt mobilnr i rutan ovanför. Har dock ingen smsfunktion på den, så kan varken ta emot eller sända sms... mina värdföräldrar har inte insett att sånt är viktigt om man är svensk, gaaah! Men det är bara att höra genom att ringa, maila eller skriv på bloggen! :)

2008-08-10 @ 04:19:14
URL: http://missjannica.blogg.se/
Postat av: Jannica

Och så skulle jag ju skriva in mobilnumret också haha... ;)

2008-08-10 @ 04:19:54
URL: http://missjannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0