bara tvungen



Saker jag stör mej på i sms, msn, blogg och liknande.


När folk skriver med jättemånga smileys : ) : (  :S :O :P :/ ;O och alla andra. Jag gör också smileys och förut kunde jag skriva hur många som helst, men jag tycker dom är jättejobbiga och försöker verkligen göra mindre av dom.



När folk frågar saker utan frågetecken? Typ; allt bra med dej

Det ser ju helt fel ut, egentligen känner jag inte för att svara om nån frågar mej nåt utan frågetecken.
 

När folk skriver "vad gör du?" på msn. Det är väl egentligen i alla fall lite uppenbart vad man gör om man nu har en konversation med nån på msn eller?  Klart man kan göra nånting annat lite halvt samtidigt som msn, men då är det väl oftast nåt annat som har med datorn att göra. Så jag fattar inte riktigt den frågan.


När nån skriver "dårå". Har jättesvårt för dårå. (Vadårå?/ Vadå då?)  Blir störd varje gång nån skriver "dårå?"  



När folk skriver nåt på engelska som inte kan engelska. Exempel:

God night (Good night)

I'm loving you (I love you)

Osv


När man får ett sms med ett ord, typ "okej"


Allmänt när folk inte kan stava, sär skrivningar (usch), skriver utan punkter. Kommatecken, frågetecken?



Jag är rätt så noga med sånt där kan man nog säga.

Däremot blir jag inte störd på sånt istället för sådant, nån istället för någon osv.

Det skulle jag aldrig orka bry mej om själv.


Måste tillägga att jag även stör mej när folk skriver om deras jättestora "problem", när man egentligen borde återkomma när man verkligen har några.

Men det här är faktiskt ett ganska stort problem för mej.


Kan dock tas med lite ironi.


Kommentarer
Postat av: Annie

HAHA! Håller med dej helt o hållet!

2008-03-12 @ 19:41:26
Postat av: Anonym

hehe, faktiskt rätt viktigt. man märker skillnaden stort på hur folk skriver :P

2008-03-13 @ 10:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0