Fredag



Blev en kortare ganska skön vecka denna som varit. Jobbade mån-ons och ca en timme igår.
Sen åkte familjen iväg och dom ska komma hem imorgon kväll.

Anledningen var ju såklart Thanksgiving som var igår och som är en himla stor högtid här borta.
Alla är lediga,alla affärer stängda osv.

Det skulle ju varit lite tråkigt att sitta ensam hemma så som tur var fick jag ju komma hem till Marie på hennes familjs thanksgivingmiddag! Det var roligt att se hur det går till hos en amerikansk familj och hennes värdföräldrar är verkligen jättetrevliga!
Maten var även riktigt god, fast väldigt osvensk. Det var såklart Turkey, med potatismos och sås,med stuffing (som jag inte har nån aning om vad det var men helt okej), grönsaker och cranberries som smakade ganska likt lingonsylt.
Sen fick man pumpkin & blueberrypie med glass! Gott :)
Pumpapaj smakar nästan som morotskaka!

Nu ska jag försöka jobba lite mer med mitt engelskarbete.
Kändes ju liksom som jag var klar med det när skolan slutade men jag har faktiskt värsta häftet med massa uppgifter kvar som jag måste göra klart inom tre veckor. Och tiden går ju inte lite fort.
Snart är det jul för tusan!



Marie, jag & Emma + en turkey!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0