Måndag


Inte vilken måndag som helst utan första dagen på mitt och Maries nya, lite nyttigare liv här borta bland skräpmatens högkvarter..? Känns som att det både är lätt att gå upp och ner i det här landet, typ all mat är godare hemma men ändå finns det så otroligt mycket mer som erbjuds och det är ju inte alltid lätt att säga nejtack liksom.
Men nu tar vi i med hårdhandskarna som sagt ja ;D


Helgen.

Var ju då Halloween i fredags. Gick med ungarna på lite Trick or treat på kvällen, dom fick 140 kg godis och hela området var fullt med utklädda ungar.
Hade inte så mycket energi eller lust med mycket annat så sen blev det film hemma hos Malin, med Marie & Katharina.

Lördagmorgonen och förmiddag bestod ju såklart av engelska, bara tre gånger kvar nu !
Åkte hem, sen kom Marie & Stina och jag & Marie åkte hem till henne ett tag sen träffade vi Katharina på starbucks och vi planerade bland annat denna kommande vecka som jag tror blir mycket bra!

Åkte sen tillbaka till Marie och spelade lite svensk musik för Katharina, bland annat såg vi klipp ur Mamma Mia på youtube! Hon älskar Abba! (yeey, däremot trodde hon att H&M var från tyskland, shame!)


Igår, hade man ställt om klockan så man fick sova en extra timme! Lovely!

Runt 11 kom Katharina, Marie & Elin hit och vi hämtade Malin sen åkte vi till Svenskarnas paradis (haha) IKEA såklart! Där träffade vi även Stina.

Jag tycker verkligen det är jättetråkigt att gå runt på IKEA hemma men här blir man nästan lite nostalgisk. haha! Marie hittade en soffa från Karlstad hon blev väldigt glad över och jag såg en liten miniskylt med ordet Flanör. Det är ju iallafall lite roligt om man är från Gävle.

Började med swedish meetballs med potatismos! Ser kanske inte så aptitligt ut på bilden men hur gott som helst var det. Sen gick vi runt lite snabbt sådär i affären, jag köpte en rosa väckarklocka!.

Höjdpunkten är ju liksom den ätbara avdelningen där vi köpte marabou, delicatobollar och annat.

Avslutade kvällen med Marie hemma hos henne där vi tröck i oss typ 90 % av vår svenska choklad och såg slutet på världens underbaraste film Titanic!




Kommentarer
Postat av: Marie

Hårdhandskarna var det ja! Jag är så sötsugen så jag vet inte vad jag ska göra med mig själv! Jag har i alla fall ätit knäckebröd nu :) Muuums!

2008-11-03 @ 18:59:45
Postat av: micke

Ooh.. vem är brunetten på näst sista bilden?

2008-11-04 @ 01:18:31
Postat av: Fredrik Normark

Ja hårhandskarna var det, ja. Sedan Marabou, Deicatobollar och COLA till köttbullarna, vad har tagit åt dig lillasyster min? hehe.



Äsch, lika bra att njuta så mycket du kan av livet där borta när det erbjuds möjlighet. Se till att fortsätta belöna dig lite emellanåt för det arbete du ändå utför!





Vi hörs av,



Ha det fint!



Kram

2008-11-04 @ 01:37:02
Postat av: emma

Det lät som en skön halloween ändå, denna familj hade en stooor halloweenfest för hela kvarteret. Huset var smockfullt och när alla drog hjälpte jag till med städningen.. Sen var det starbucks som gällde, som vanligt :b hehe. Ja alltså, jag är fortfarande lite osäker på om jag vill stanna den sista månaden, det är som lite långt bort ännu. Fast bestämmer jag mig för att göra det så absolut borde vi resa tillsammans! :) Vore skitkul ju. Kram

2008-11-04 @ 03:04:53
URL: http://emmaalmeros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0