Måndag



Hej Hej dags att skriva lite?

Försöker väl mej på någon slags sammanfattning om senaste dagarna men blir nog ganska kort för jag är hur trött som helst och nästan längtar efter att få lägga mej ner i sängen, menmen.

Efter jag slutat i fredags kväll åkte jag hem till Marie & Marie. Båda heter Marie och båda är från karlstad. Lite sammanträffande sådär..det är alltså Marie som precis kom och andra au pairen i familjen som snart åker hem. Vi bor jättenära varandra (amerikanska mått) ca 10 minuter med bil :) Vi kikade lite på teve och pratade och sen åkte vi in till Boston och south station för att hämta en kompis till Marie som hon ska ut och resa runt USA med nu sista månaden (rooligt!)

Lördags var jag ju tvungen att gå upp ganska jobbigt tidigt igen och åka in till Boston för engelskkursen.
Den var väl lite sisådär. Lite..ja vet inte men kan nog gå bra. Hade hellre gått kanske något lite mer "avancerat" kändes lite högstadieengelska men det får väl duga det med.
Efteråt gick jag runt en stund i Boston med en tysk tjej från "klassen" sen åkte jag hem och gjorde inte så mycker mer roligt den dagen egentligen.

Igår kom Marie, Sara & Marie och hämtade mej ca 10 på morgonen så åkte vi in till Belmont och träffade Malin & Elin, Malin är också au pair och Elin en kompis till henne som hälsade på, sen åkte vi in till Boston och träffade Stina, ytterligare en svensk :) Blev en jätterolig bra dag! Gick runt lite på Harvard university, åkte upp i Prudential Tower som är ett högt torn här så man har jättebra utsikt över Boston, gick i parkerna och några affärer bland annat.. Så åt vi sushi & thaimat. Goott!!

Väl tillbaka igen åkte jag, Marie, Marie, Sara och så kom även Katharina hem hit och vi tittade på SATC <3 ja,lika bra  för ungefär 20 gången! haha!

Idag skulle jag åkt och tränat på morgonen men yngsta killen var sjuk så var tvungen att vara hemma med honom.
Sen runt 1 idag så skulle jag skära i ett äpple med typ en brödkniv så råkade jag lite smidigt skära sönder halva pekfingret på mej själv, aj! Blodet forsade (ja ja, almost) och det ända jag hittade var minimala små barnplåster dom hjälpte ju mindre bra så sprang lite fort över till våran granne (som dessutom är läkare) men hon var inte hemma såklart så jag fick ta med mej honom och köra till närmsta CVS, där träffade jag Amy (Mamma till några andra på skolan och kompis till Helene, jättetrevlig!) hon var jättegullig och vi inhandlade snabbt lite bandage (typ) och hon hjälpte mej att trycka på det runt fingret medan blodet ja, fortsatte forsa. Tur att jag inte är sån som har jättesvårt för blod.
Sen var det väl helt okej ändå resten av dagen men när Helene kom hem och kollade så började det blöda massor igen då tyckte hon jag skulle åka o kolla det så vi åkte till Winchester Hospital sen har jag suttit där sådär resten av kvällen.
Tog ju sin tid, men väl inne gick det ju fort. Dom är väldigt overprotecting här så efter han limmat ihop det (slapp sy tjoho) så fick jag recept på antibiotics och dom tog nån stelkramsspruta och allt möjligt, haha! För ett skärsår i fingret liksom. Tur att det funkade med min lilla cc-försäkring i allafall!

Så det var den storyn nu ska jag nog sova. Snart iallafall.
nattinatti


Några bilder från Boston





t

Kommentarer
Postat av: Far

Hej Linda,

Kul att höra från dig på din Blogg.

Var rädd om dig.



Pa

2008-10-21 @ 14:47:35
Postat av: Fredrik Normark

Kul att se lite!



Harvard lät spännande också, vill jag höra mer om senare!



Passa kniven.

Hoppas vi hörs av i veckan !



Kram på dig sister

2008-10-22 @ 00:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0