Söndag


Hej hallå var tog denna helg vägen?
Jo för den gick lika fort som alla andra dagar men kanske lite fortare ändå.

Började med att jag slutade sent i fredags kväll men inte för sent för att lägga mej och titta på SATC the movie för jag vet inte vilken gång i ordningen. Men det spelar ingen roll för jag älskar älskar älskar den filmen !!

Igår kände jag att jag var tvungen att ta tag i mitt hår som jag tänkt på att göra alldeles för länge utan att det blivit av så jag tog och åkte till första närmsta bästa frisör. Här bokar man inte riktigt in tider utan bara åker och kolla om det finns tid och jag fick vänta ca 20 minuter. Blev inte helt jättenöjd men det var ett billigt ställe och ändå helt okej. Klippte bara lite eftersom det kändes ganska slitet och färgade, tog en lite mörkare färg men tyckte inte det blev någon speciell skillnad men nu har jag ingen jobbig utväxt allafall!
Sega var dom dock, vet inte hur länge jag var där men kändes som flera timmar!

På kvällen träffade jag Kathy och vi tänkte åka in till Boston för lite Boston nightlife men det blev ändrade planer och vi slutade på ett Houseparty hos hennes neighbors, med ett antal Highschoolkillar, och några tjejer. Hade riktigt roligt och min uppfattning om amerikaner förändras inte! Dom är så otroligt mycket trevligare och öppnare än t ex svenskar. Och enligt dom var amerikanerna i detta område "minst trevliga" och på andra ställen i landet är alla mycket mer trevliga! haha! Dom blev helt förvirrade över att jag var från Sverige och är mörkhårig och Kathy är blond och hon är från Österrike, för alla i Sverige ska ju vara blonda och blåögda? N e j ! ;P  Förrsten älskar jag att här i USA tar man inte av sej skorna bara för man går innanför dörren hos nån! I love ! ; P
En skillnad som ändå är sämre här är att uteställen stänger tidigare, 2 är absolut senaste öppettiden och det är nog inte så vanligt. Bussar och tåg går hellre inte längre än typ 12 så man måste ta taxi / köra / sova över hos nån.
Man hade ju kunnat räkna med lite annat i en storstad som Boston, eller? ;P

Idag vaknade jag sent med huvudvärk men gick upp, åt frukost och åkte till gymmet. Hurtigt va?
Och bättre botemedel finns inte, sen var jag hur pigg som helst !



Boy don't try to front I I know just just what you are are are
Boy don't try to front I I know just just what you are are are




Kommentarer
Postat av: Emma

Jaha så skönt! Så ni glider på bananskal genom judarnas högtider :b Jag vet inte faktiskt, men jag tror dom här firar jul! Dom tyckte då att ifall min familj ville komma hit under jul så skulle min mamma göra ett svenskt julbord! men får väl se vad som händer och sker lite närmare! hoho.

2008-10-06 @ 03:55:57
URL: http://emmaalmeros.blogg.se/
Postat av: sara

nyårsfest :) nyårsfest :) nyårsfest :)

2008-10-07 @ 08:12:43
URL: http://sara1988.blogg.se/
Postat av: sara

så du kommer?

2008-10-07 @ 15:40:23
URL: http://sara1988.blogg.se/
Postat av: sara

så du kommer?

2008-10-07 @ 15:41:57
URL: http://sara1988.blogg.se/
Postat av: Malin

var det dyrt att färga?

2008-10-24 @ 18:23:53
URL: http://fletcherroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0