Torsdag


Nu sover alla sött i sina sängar, finally!
Att ha kvällstid och behöva se till att alla lägger sej, läsa för dom i flera timmar (typ) tills dom somnar är inte min
favourite part. Speciellt inte när 5-åringen är jätteledsen och skriker att mamma ska komma hem och dom andra två bråkar, skriker och slåss med varandra. Dessutom började brandlarmet föra massa konstiga ljud av sej (troligen slut på batteriet eller liknande) och alla blev jätterädda och trodde det brann. Suck suck.

Jag inser att det snart är två månader sen jag kom hit nu och det känns som jag varit här så mycket längre samtidigt som allt har gått otroligt fort. Jag måste säga att jag "kom in i det" relativt fort och ganska snabbt blev van med ett liv här.
Jag har inte heller känt av någon alls typ av "kulturshock". Antar att det till stor del beror på att jag bor i en svensk familj, vilket jag tyckte kändes jättebra innan jag åkte och jag ångrar inte det, det har nog hjälpt mej jättemycket. Samtidigt hade jag troligen lärt mej mer och blivit mer del av den amerikanska kulturen om de varit härifrån.
Pro's and con's with everything though.

Ska ju dessutom vara duktig och börja en engelskakurs om två veckor som ger 2 av de 6 credits man måste ta här under året. Börjar med det så får det bli något roligare sen, troligtvis någon weekendkurs till nåt roligt ställe :)
Men faktiskt så ser jag fram emot att börja! Jag har inget alls emot att läsa engelska, tvärtom egentligen :)

Idag har jag gått på mitt första yoga-pass! Både min och Katharinas familjer har familymembercards på samma gym här så vi får gå gratis! he he. Det var roligt och jobbigare än man kan tro men dock inget jag tror jag kommer fortsätta med.

Nu ska jag kolla om det finns nåt bra på teve att fördriva tiden lite med.


"To be clear, this is a ring with diamonds, not a diamondring right?"
Samantha Jones



Kommentarer
Postat av: Marie

Jag visste inte att du var i en svensk familj! Det måste vara lite skönt ändå :)

2008-10-03 @ 07:57:09
Postat av: anna

haha tack ;P

2008-10-03 @ 08:00:59
URL: http://anna1988.blogg.se/
Postat av: sara

faan vad kul att du trivs gumman! härligt att höra

2008-10-03 @ 15:29:41
URL: http://sara1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0