viva la vida



Idag är det söndag och ännu en vecka har gått. Har precis gått upp och ätit frukost.
Var riktigt skönt att soova ut! Var ingen hemma här på morgonen, annars är det aldrig speciellt tyst efter sådär klockan 8 .

I torsdags började ungarna skolan! Skönt faktiskt så man kan komma in i lite mer rutiner istället för att vara hemma hela dagarna.Kommer dock bli ganska jobbigt nu i början när det börjar på morgonen med att ingen ska till skolan "vi ska inte gå, vi ska inte gå" och när jag ska hämta dom är det tvärtom då vill dom inte åka hem istället. Så blir det bråk över det.
Att ta hand om ungar är svårare än man kan tro, believe me!

I fredags slutade jag ganska sent på kvällen, och dagarna här är så intensiva så man är helt död på kvällarna, haha!
Jag la mej i sängen och kollade på film men sov mej igenom halva typ :P Det har nog aldrig hänt förut.

Igår åkte jag in till Boston och träffade Jannica, en annan svensk au pair, jättetrevlig! Vi tog tåget till en annan del av Boston och hem till en tysk kille, men stannade inte så länge utan åkte till ännu en annan del av Boston hem till en Amerikansk tjej som är Au pair hemma hos hennes grannar! Det var vi och några andra amerikaner, Drack vin och blev dränkta i regnet. När det regnar i USA så regnar det! Jag ska inte klaga på regn i Sverige nåt mer tror jag, haha!
Har varit nästan bara fint väder sen jag kom men igår var det katastrofregn! Men dom hade ju varnat för Hurricane här igår så det får väl vara förlåtet då. Dessutom var det extrem fuktig värme i kombination med spöregn - inte mysigt.

Lite synd att jag är under 21 och dom tydligen håller väldigt hårt på det här bara.. jag får skaffa falskleg helt enkelt ;- haha



I used to roll the dice
feel the fear in my enemies eyes

Kommentarer
Postat av: sara

låter jobbigt, men spännande. kör du bil dä borta? läskigt!! lite tomt här på gatan, ingen att gå ut och gå med. men här har det regnat sen du åkte, inte en enda jävla dag med sol!

2008-09-07 @ 19:02:08
URL: http://sara1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0