Måndag


Och tillbaka efter en helg i New York.
Har verkligen haft en jättetrevlig och rolig helg!

Jag var där med min värdfamilj och vi åkte jättetidigt i fredags morse.
Kom fram runt 10 på morgonen och åkte först till Svenska ambassaden där barnen skulle få nya pass.
Efter det åkte vi till Hotellet. Det var jättefint och lyxigt och låg i södra delen av Central park.
Resten av dagen gick vi i lite affärer och i parken där ungarna kunde leka hur mycket dom ville.
Alla var sen rätt trötta efter att ha vaknat 4 på morgonen.

Lördagen började med en färja ut till Statue of Liberty, där vi gick av och gick runt och tittade på den ön, och fick även gå upp de 200 stegen så högt man kan komma i själva statyn. Det är egentligen inte ens upp längre än den byggnaden som hon står på, för längre får man inte gå efter 11 september - 01. Det var i allafall riktigt roligt! :)

Dagen fortsatte med ett besök på National museum of american history. Museum har väl aldrig varit min favoritsysselsättning, men visst var det också roligt att se.
Sen gick vi omkring lite vid 5th avenue och in i lite affärer.

Gick vidare till Central park där kidsen absolut ville åka häst och vagn, så det gjorde vi och det var supermysigt!
Gick till hotellet och tränade lite på deras gym.

På kvällen åt vi världens godaste middag med kött och barnaisesås! Verkligen godast hittils!

Igår gick vi upp vid 8, åt frukost och åkte sen iväg för att åka helikopter!! Såå häftigt!
Man åkte ca 20 min, över Manhattan, så man såg allting otroligt bra! Hur roligt som helst var det :)
Sen tog vi det rätt lugnt innan det var dags att åka tillbaka.

Bilder kommer senare :)




Kommentarer
Postat av: emma

Vad roligt det lät!! Avundsjuk över helikopterfärden är jag :b

2009-04-06 @ 19:03:17
URL: http://emmaalmeros.blogg.se/
Postat av: Marie

Jäkla lyxlirare :P

2009-04-07 @ 03:44:19
Postat av: Anna

jag är avis på dig!



ja visst är den underbar =)

2009-04-08 @ 19:23:56
URL: http://anna1988.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja det måste vi absolut! Bra att du kollat läget i NY nu. Linda det är bara 1,5 vecka kvar!! SEN KOMMER JAG!! :D

2009-04-08 @ 22:19:24
URL: http://blogg.passagen.se/Elin0rvestedt/
Postat av: SaraL

hotellfrukost - det bästa som finns! ;D Men det vet du ju redan att jag tycker om du läste mitt inlägg från föra helgen när jag var på hotell. Så lyxigt med hotellfrukost :)

2009-04-09 @ 20:33:09
Postat av: Marie

Nu har det varit måndag väldigt länge tycker jag

2009-04-10 @ 04:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0