Måndag


Helgen kom och gick superfort!

Bland annat fick vi i lördagskväll vara med om ännu en snöstorm!
Det kommer många sånna i det här landet.
Jag & Marie körde till Harvard square på kvällen, som borde ta ca 30 minuter. Vi var väl där efter sådär två timmar efter ett antal felkörningar. Väl där hittade vi ingen parkering så vi åkte till Alewifetågstation och tog tunnelbanan tillbaka.
När vi sen åkte hem igen hade snön började falla lite lätt och fint och alla körde i 30 (50 km/h) på motorvägen.
När vi kom hem såg vi på teven att alla kyrkor skulle vara stängda dagen efter och dom hade livesändningar från "snöstormen". Mycket underhållande hur lite snö får amerikanera att uppföra sej.

Vi har även varit inne i Boston men det var så otroligt kallt så det blev en mycket snabb vistelse.
Igår var vi i Burlington mall först på dagen och sen bestämde jag & Marie oss för att åka dit en kvart innan dom stängde och hitta ett snyggt plagg var. Vi köpte en varsin tröja på Abercrombie & fitch !

Någon annan stans vi varit varje dag i veckan tills dom stänger är väl Starbucks! Det är verkligen the place to be för oss på vardagskvällarna. Personalen känner numera igen oss. Men det är så skönt att det finns nånstans man kan träffas varje kväll, och dag om man vill det. Vi har verkligen jätteroligt ihop alla au pairer här och alla är så himla trevliga :)
Speciellt Marie & Katharina, gud vad jag kommer sakna dom efter det här året!




She was lost in so many different ways
Out in the darkness with no guide
I know the cost of a losing hand
Never for the grace of God

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag kommer nog inte klara mig utan er. Tur att Gavle inte ar saaa langt fran Karlstad i alla fall :)

2009-01-12 @ 17:04:00
Postat av: Anonym

skönt att du har det bra! kram

2009-01-12 @ 17:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0