Lördag


Nu befinner jag mej alltså här i Sverige, nere i Skåne.
Det finns tyvärr inte så mycket att berätta för mycket har inte hänt.

Vi kom i torsdags. Deras hus är väldigt fint och mysigt och ligger i ett jättemysigt litet område som heter Gislöv nere vid en hamn. En riktig liten idyll är det. Det finns en pool här men för mej har det varit alldeles för kallt so far, barnen har badat som bara den! Jag ska ta lite bilder sen och lägga in. Min kamerasladd ligger kvar i Boston så jag får lägga in dom när jag är tillbaka.

Jag har väl det rätt bra och ska väl kanske inte klaga men det är faktiskt riktigt tråkigt!
Jag har inte ett dugg att göra och är helt uttråkad. Buhu : (
Det positiva är ju såklart att jag faktiskt är i Sverige! : D Idag har jag bland annat shoppat lite på GinaTricot och MQ.
Jag är inte missnöjd med shoppingen i USA, men Sverige är ju ändå Sverige.
Och svensk mat och svenskt godis är ju faktiskt 10 gånger bättre!
Jag har kunnat prata i telefon med min familj och kompisar hemma, vilket jag inte gör lika ofta där, och det är lättare att prata på msn : )
(Som jag aldrig gör annars)

Nu vet jag vad jag ska göra i höst. Plugga blir det. Jag sökte några kurser på komvux, både för att ens ha något att göra, kommer antagligen bli svårt att få jobb och det är bra att läsa upp lite innan man börjar plugga på "allvar".
Så jag kommer gå lite i skolan varje dag, så blir det väl en hel del att läsa. Men det känns bra, och jag känner mej redo ; )
Det jobbiga är att allt börjar den 17 och jag är hemma den 30 så jag missar 2 veckor.
Men,wellwell det får lösa sej som det mesta oftast gör!







Kommentarer
Postat av: Marie

Låter väldigt lugnt och avslappnande i alla fall. Och Gina och MQ är ju mycket bättre än shoppingen här i USA! Vi hörs imorrn snyggberta! Kramar

2009-07-11 @ 21:04:30
Postat av: Linnéa

Allt löser sig ! Härligt Linda , nu är du åtminstone i Sverige, det måste ju kännas bra? Sen är det faktiskt ungefär bara lite drygt 5 veckor innan du kommer =) Vi ses då ! Ha det bra :D

2009-07-16 @ 15:20:29
URL: http://marialinnea4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0