Onsdag


Nu har jag slutat för dagen!
Jag verkar ha kommit in på någon slags rutin att sluta senare än vad det står på mitt schema varje kväll. Och då är den tiden redan ganska sen. Det känns väl inte helt okej, men det är heller inte så lätt att bara säga "Hejdå, nu slutar jag och gå "hem". Jag hoppas det blir lättare under sommaren, det är dessutom ganska tråkigt att nästan aldrig hinna göra någonting på kvällarna.

Alla Au pairer här har dessutom gemensamt att vara trött som en gammal pensionär runt 10 på kvällen och skulle helt klart kunna sova för längesen. Jag får dock väldigt mycket energi precis innan jag tänker att jag borde sova och kommer på 75 saker jag bara "måste" göra då. Kanske googla på något jätteviktigt, kolla på något värdelöst tv-program eller varför inte städa i rummet? It makes no sense!

Jag vet inte, men jag får känslan av att jag mest låtit rätt negativ här den senaste tiden, så jag måste bara få klargöra lite.
För det första så vet jag att när jag kommer på något jag vill klaga på så skriver jag det för det liksom känns som jag måste. Jag kanske inte älskar själva aupair-livet här men det vet jag beror på var man hamnar och vad man har för förutsättningar. Jag vet flera här som älskar att vara i den familj de är i, och även om jag är rätt less på mina värdbarn så är de verkligen tre jättesöta och helt underbara barn, fast en annan au pair kanske skulle passat bättre just här och jag skulle kanske passat bättre någon annanstans. Hade jag valt idag i efterhand hade jag kanske tänkt om lite. Men det är sånt man inte vet tidigare, och ingenting man ska ångra såklart. Och jag är verkligen så otroligt glad att jag åkte och det kommer jag aldrig ångra en sekund. Till 90 % är allt bra och jag trivs här och i familjen, och jag rekomenderar verkligen alla som funderar på det att åka att verkligen ta tag i det och åka också! :)

Imorgon har jag varit här i 10 månader vilket känns sjukt! Om bara 2 månader har ett år gått, och en månad senare är jag hemma igen! Det ska bli härligt men jag kommer sakna allt här så mycket!



Kommentarer
Postat av: Marie

Tur att vi har så bra planer för framtiden :)

2009-06-05 @ 02:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0