Bad Bad


Jag sitter i skolan och ska skriva ett arbete om Hur tv-reklamen påverkar oss. Vad ska jag skriva?
Jag har ingen aning. När jag kollar på teve tar jag en 5-minuters joggingtur varje gång det blir reklam. Det var ett av ämnena min lärare gav som förslag och i brist på annat drog jag till med detta. Så svårt kanske det egentligen inte är, men jag är verkligen mycket sämre än jag trodde på att ta tag i detta. Jag liksom bara råkar kolla mejlen, facebook, aftonbladet, bloggar istället...som ni märker!

Det är förresten iskallt ute idag. I Stockholm snöar det tydligen och jag tror inte det dröjer innan det börjar här också. Det kanske snöar redan nu? Den lär ju isåfall inte bli långvarig.

Vad annat kan jag skriva istället för det jag egentligen borde?
Jo, jag hoppas att November månad går jättesnabbt för just nu ser jag bara ett långt mörker framför mej i väntan på bättre tider. Alla säger ju att man ska leva nu och idag, inte igår och inte imorgon och det låter ju helt rätt och precis det man borde, men hur gör man? Jag lever lite igår och mest för imorgon. Som sagt, hur gör man?

Nej, nu jag ska stänga alla sidor utom word och möjligtvis google!


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag är nervös... plan B, plan C, plan D kanske borde sättas i rullning? ;P

2009-11-04 @ 19:50:55
Postat av: Fredrik Normark

Vet precis hur det känns, jag sitter själv och gör allt för att inte börja att skriva mitt PM om de nya strandskyddsreglerna. Till och med att läsa annan kurslitteratur känns mer lockande.

Jag hoppas att du till slut kom igång. Kom ihåg; "Dimidium facti qui coepit habet" - Den som börjat har gjort hälften. :)

Imorgon ska jag låsa in mig hela dagen och skriva. Jag tycker det låter bra att leva i en kombination av dåtid, nutid och framtid. Bättre kan det nog faktiskt inte bli. Fruktansvärt tråkigt om man endast levde i dåtid, i alla fall.



Hoppas allt är bra i övrigt syster!

Duktig är du som jobbar på.



Kramar

Fredrik

2009-11-05 @ 01:20:56
Postat av: Malin

Håller alla tummarna för att det går att knåpa ihop det! Hörs snart hoppas jag.



Är hos mamma tills på lördag. Imorgon blir det mogendans... hualigen.. musiken är bara för mkt.. men skoj på sätt o vis.. men nu kan jag inte bugga iom ryggen fast jag lovade min kompis Therese att gå med i ett svagt ögonblick så det blir till o kika in roliga folk imorgon ;) KRam

2009-11-05 @ 16:39:28
URL: http://annamalinska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0