love


Alex Schulman har ju länge varit en av mina favoritbloggare, och hans bok Skynda att älska är något av det bästa jag läst. Det här är ett utdrag ur hans blogg där han skriver om hans kärlek. Så vackert.

"Det är inte klokt vad tillvaron känns värdelös och meningslös när jag inte är med Amanda. Jag ser hennes leende framför mig hela tiden. Jag tänker så varma tankar om henne. Herregud, det var 1,5 år sedan vi träffades. Det känns som förra veckan. Jag fixar fortfarande min frisyr i hiss-spegeln innan jag kommer hem, för att vara fin när hon ser mig. Jag tycker att hon är så vacker att jag ibland inte klarar av att se henne i ögonen, generat vänder jag bort blicken. Jag anstränger mig när jag är med henne, försöker hela tiden vara “smart”, säga smarta grejer. Ibland, i den absoluta vardagen när jag plockar in disk i maskinen och Amanda viker tvätt eller liknande, så kan jag titta på henne och tänka: "Tänk att hon bor här med mig. HON bor här. Med MIG!" Och så undrar jag hur jag egentligen burit mig åt. Har jag lurat henne?"


Kommentarer
Postat av: Freja

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att skriva :)

2011-07-13 @ 21:32:05
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0